Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü
1355
15:49
30.12.2016

Hayat boyu    öğrenme hizmetleri

MADDE 15 – (1) Hayat    boyu öğrenmeye ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir.

a) Örgün eğitim alamayan bireylerin bilgi ve    becerilerini geliştirici tedbirler almak,

b) Hayat boyu öğrenmenin imkân, fırsat, kapsam ve    yöntemlerini geliştirmek,

c) Yetişkinlere yönelik yaygın meslekî eğitim    verilmesini sağlamak,

ç) Öğrenme fırsat ve imkânlarını destekleyici çalışmalar    yapmak,

d) Beceri ve hobi kursları ile kültürel faaliyetlerle    ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

e) Çocuk, genç ve aileler ile ilgili eğitim ve sosyo-kültürel etkinlikler yapmak,

f) Açık öğretim sistemi ile ilgili uygulamaları yürütmek,

g) Edinilen bilgilerin denkliğine ilişkin iş ve    işlemleri yürütmek,

ğ) Mesleki Yeterlilik Kurumuyla ilgili iş ve işlemleri    yürütmek.

 

Eğitim öğretim hizmetlerinde ortak görevler

MADDE 9 – (1) Temel    eğitim, ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim, din öğretimi, özel eğitim ve    rehberlik ile hayat boyu öğrenmeye yönelik ortak hizmetler aşağıda    belirtilmiştir.

a) Eğitimi geliştirmeye yönelik görevler:

1) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak,    uygulama rehberleri hazırlamak,

2) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim    araç-gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak,

3) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak,

4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar    yapmak,

5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği    sağlamak,

6) Eğitim kurumları ve öğrencilere yönelik araştırma    geliştirme ve saha çalışmaları yapmak,

7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve    öğrenme süreçlerini geliştirmek,

8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve    sonuçlarından yararlanmak,

9) Ulusal ve uluslararası araştırma ve projeleri takip    etmek, sonuçlarından yararlanmak,

10) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla işbirliği    içinde gerekli iş ve işlemleri yürütmek,

11) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa    tekliflerde bulunmak,

12) Etkili ve öğrenci merkezli eğitimi geliştirmek ve    iyi uygulamaları teşvik etmek.

b) Eğitim kurumlarına yönelik görevler:

1) Eğitim ortamlarının fiziki imkânlarını geliştirmek,

2) Resmi eğitim kurumlarının açılması, kapatılması ve    dönüştürülmesi işlemlerini yürütmek,

3) Öğrencilere barınma hizmeti sunulan eğitim    kurumlarında bu hizmeti yürütmek,

4) Eğitim kurumları arasında işbirliğini sağlamak,

5) Eğitim kurumlarının idari kapasite ve yönetim    kalitesinin geliştirilmesini sağlamak,

6) Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım    standartlarını uygulamak, yerel ihtiyaçlara göre belirlenen çerçevede    standartlar geliştirmek ve uygulamak,

7) Eğitim kurumlarındaki iyi uygulama örneklerini teşvik    etmek, yaygınlaşmasını sağlamak,

8) Eğitim kurumları arasındaki kalite ve sayısal    farklılıkları giderecek tedbirler almak,

9) Kutlama veya anma gün ve haftalarının programlarını    hazırlamak, uygulatmak,

10) Öğrenci velileri ve diğer tarafların eğitime    desteklerini sağlayıcı faaliyetler yapmak.

c) Öğrencilere yönelik görevler:

1) Rehberlik ve yöneltme/yönlendirme çalışmalarını    planlamak, yürütülmesini sağlamak,

2) Öğrencilerin eğitim kurumlarına aidiyet duygusunu    geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak, yaptırmak ve sonuçlarını    raporlaştırmak,

3) Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül,    disiplin ve başarı değerlendirme iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,

4) Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili    işlemlerini yürütmek,

5) Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel,    sportif ve izcilik etkinliklerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,

6) Öğrencilerin okul başarısını artıracak çalışmalar    yapmak, yaptırmak,

7) Öğrencilerin eğitim sistemi dışında bırakılmamasını    sağlayacak tedbirleri almak,

8) Yurtdışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve    işlemleri yürütmek,

9) Öğrencilerin okul dışı etkinliklerine ilişkin    çalışmalar yapmak, yaptırmak,

10) Sporcu öğrencilere yönelik hizmetleri planlamak,    yürütülmesini sağlamak.

ç) İzleme ve değerlendirmeye yönelik görevler:

1) Eğitim kurumu    yöneticilerinin performanslarını izlemek ve değerlendirmek,

2) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını izlemek    ve değerlendirmek,

3) Öğretim materyallerinin kullanımını izlemek ve    değerlendirmek,

4) Öğretmen yeterliliklerini izlemek ve değerlendirmek.

Yayın Tarihi: 30.12.2016